Osnovni namen Bralne pismenosti je dosegati višje ravni bralne pismenosti, predvsem na ravni glasnega branja, pisanja in branja z razumevanjem ter prispevati k zagotavljanju enakih izobraževalnih možnosti.  Metoda dela je delo v manjših skupinah, kjer je frekvenca aktivne vključenosti posameznega učenca veliko večja.

Cilji in prednostne naloge:

  • povečati oz. izboljšati funkcionalno pismenost 
  • krepitev branja, pisanja
  • razvijanje pismenosti in razgledanosti na besedilnem, osebnostnem in socialnem področju
  • razvijanje komunikacijskih veščin, tudi z upoštevanjem empatije 
  • razvijanje samoučinkovitosti
  • razvijanje sposobnosti za razumevanje in sporočanje v maternem jeziku
  • nadgraditi razumevanje in vrednotenje besedil (branje z razumevanjem)
  • spodbuditi kritično razmišljanje, domišljijo 
  • iz besedila razbrati bistvo
  • krepiti samostojnost pri obnovi in tvorjenju besedila
  • omogočanje lažjega pristopanja, izvajanja, reševanja nalog iz vsakdanjih situacij 
  • utrjevanje in pridobivanje temeljnih spretnosti pismenosti
  • dopolnjevanje osnovnega znanja in splošne poučenosti
  • posredno izboljšati dosežke pri NPZ in mednarodnih raziskavah (PIRLS, PISA)