Osnovni namen Bralne pismenosti je dosegati višje ravni bralne pismenosti, predvsem na ravni glasnega branja, pisanja in branja z razumevanjem ter prispevati k zagotavljanju enakih izobraževalnih možnosti. Metoda dela je delo v manjših skupinah, kjer je frekvenca aktivne vključenosti posameznega učenca veliko večja.
Cilji in prednostne naloge:
- povečati oz. izboljšati funkcionalno pismenost
- krepitev branja, pisanja
- razvijanje pismenosti in razgledanosti na besedilnem, osebnostnem in socialnem področju
- razvijanje komunikacijskih veščin, tudi z upoštevanjem empatije
- razvijanje samoučinkovitosti
- razvijanje sposobnosti za razumevanje in sporočanje v maternem jeziku
- nadgraditi razumevanje in vrednotenje besedil (branje z razumevanjem)
- spodbuditi kritično razmišljanje, domišljijo
- iz besedila razbrati bistvo
- krepiti samostojnost pri obnovi in tvorjenju besedila
- omogočanje lažjega pristopanja, izvajanja, reševanja nalog iz vsakdanjih situacij
- utrjevanje in pridobivanje temeljnih spretnosti pismenosti
- dopolnjevanje osnovnega znanja in splošne poučenosti
- posredno izboljšati dosežke pri NPZ in mednarodnih raziskavah (PIRLS, PISA)